Litt.Sandnes

Logoen til Litt.Sandnes
Sist oppdatert 9. okt. 2023

Litt.Sandnes er Sandnes biblioteks litterære festival. Den har vært arrangert siden 2015. Siden 2023 har festivalen vært avholdt i februar.

Hva er Litt.Sandnes?

Målet med festivalen er å formidle spennende kulturuttrykk og aktuelle samfunnsrelaterte temaer i ulike former. Gjennom årene har Litt.Sandnes vært en arena for samtaler om skjønnlitterære fortellinger, sakprosa-relaterte foredrag, paneldiskusjoner om litteratur og samfunn, poesi- og musikkvelder, teaterforestillinger og mer.

I 2020 utvidet biblioteket sitt festivaltilbud for barn. Denne delen av festivalen heter nå BitteLitt.Sandnes.

Samarbeid og støtte

Litt.Sandnes hadde ikke vært det samme arrangement uten engasjement og hjelp fra en rekke samarbeidspartnere (noen av dem har også vært arenaer for festivalen): Sandnes Brygge, Vitenfabrikken, Sandnesposten, Restaurant Fira, BådeOg, Vatne Bokhandel og Melkebaren.

Litt.Sandnes har hittil mottatt økonomisk støtte fra Nasjonalbiblioteket, Fritt Ord, Rogaland fylkesbibliotek og Sandnes Sparebank.