Gebyrsatser og erstatning

Purregebyr
Barn20,-
Voksne50,-

Gebyrer kan betales i skranken på biblioteket eller via Min side.

Hvis materialet ikke blir levert etter to purringer, sender vi erstatningskrav via kommunal fakturering. Det vil si du må betale for materialet etter erstatningssatsene nedenfor, i tillegg til purregebyret du allerede er ilagt. Leveres materialet frafalles erstatningskravet. Leverer du tilbake materialet etter å ha mottatt erstatningskrav, må du fremdeles betale gebyret. Du kan også velge å erstatte en bok med et nytt eksemplar av samme utgave.

Faktura kan ikke betales i skranken.

Er du blitt bedt om å erstatte en ødelagt bok kan du gjøre dette i skranken eller via nettbank til 3000.62.18284. Husk å merke innbetaling med lånernummer og tittel på bok.

Ønsker du å klage på mottatt gebyr eller regning kan du sende e-post til post@sandnesbibliotek.no.

Erstatningsatser
Bøker - Barn250,-
Bøker - Voksne450,-
Lydbøker - Barn250,-