Til tjenester og tilbud

Samlingen vår

Tilbud til barnehager

Jobber du i barnehage? Her er informasjon om besøk på biblioteket, lesestund, bokkasser, med mer.

Et tårn av treklosser.

Barnehagebesøk

Alle hverdager har vi besøk av barnehager og avdelinger. Hit kan dere komme for å lese, leke, tegne, eller være sammen. På hovedbiblioteket har vi et eget småbarnsrom for de minste barna (0 – 3 år). Det er mulig å spise nistematen i foajeen.

Barnehagegrupper er også velkommen til våre filialer på Riska, Høle og Forsand. Her har vi et godt utvalg av barnebøker og gode forhold til høytlesning.

Lesestund

Hver onsdag tilbyr vi lesestund for barnehager på hovedbiblioteket. Våre formidlere leser og synger fra aktuelle bildebøker, dikt, rim, regler og eventyr. Passer for barn i alderen 3 – 6 år. Lesestunden er gratis, men krever påmelding.

Ta gjerne kontakt om din barnehage ønsker å avtale lesestund eller annet, utenom vårt faste program.

Spørsmål om lesestunder og andre avtaler rettes til post@sandnesbibliotek.no.

Riska bibliotek tilbyr lesestund til barnehager i Riska bydel. Ta direkte kontakt med filialen for avtale: riska.filial@sandnes.kommune.no

Bokkasser

Alle barnehager i Sandnes kommune kan bestille bokkasser til henting på biblioteket. En bokkasse kan inneholde inntil 25 bøker.

Bokkasser kan bestilles per e-post: post@sandnesbibliotek.no

Skal bøkene til et spesielt prosjekt, ber vi om at bestillingen kommer inn i god tid, slik at bokkassene blir klare i tide. Ordinær utlånstid for barnehager og institusjoner er to måneder.

Bokkassene klargjøres på biblioteket, men må hentes og leveres tilbake av barnehagene selv. Tilbudet er gratis, men bøker som ikke leveres tilbake, må erstattes.

Barnehager på Riska, Høle og Forsand kan bestille bokkasser på samme måte og etter avtale hente og levere kassene på filialene.