Til arrangementer

Tirsdagstreff: Sola hovedflystasjon i den kalde krigen

Samtale, debatt og foredrag
Voksne

Foredrag ved Sondre B. Hvam om hvordan Sola ble en viktig flystasjon under den kalde krigen

McDonnell Douglas F-4 Phantom II fra den amerikanske nasjonalgardens 141. taktiske jagerflyskvadron på Sola

Gratis - ingen påmelding

tir 9. april

Sandnes bibliotek - Bokloftet

Sondre B. Hvam er ansatt på Jærmuseet som driftsleder og konservator ved Flyhistorisk museum og skriver doktoravhandling om pilotenes hverdag under den kalde krigen.

Hos oss kommer han for å ha fordrag om etableringen av flyplassen på Sola, angrepet 9. april 1940, og hvordan Sola ble en viktig hovedflystasjon under den kalde krigen.

Foredraget er en del av tirsdagstreffene ved Sandnes bibliotek. Sosialt, faglig og åpent for alle! Det blir servert kaffe og te. Velkommen!